Deze campagne draaide om het bouwen van een authentiek merkgevoel op TikTok via merkwaarde-gedreven formats, wat direct leidde tot een groot bereik, toegenomen merkherkenning en uitverkochte schoenen.
Klant
Nubikk
Doel
Brand Awareness
Looptijd
2024-heden
views
1641922
likes
59231
videos
16
De vraag
Nubikk zocht een oplossing om hun merkbeleving uit te bouwen op TikTok. Omdat ze zelf organisch onvoldoende bereik realiseerden, kwamen ze naar ons met de vraag of we ze hierbij konden helpen. Het doel was een groot, nieuw publiek kennis te laten maken met het merk en hierbij een diepgaand merkgevoel op te bouwen, zonder mee te liften op nietszeggende trends.
Wie is de klant?
Nubikk is een Nederlands schoenenmerk dat bekendstaat om zijn high-end designs met comfort als kern. Ze staan voor authenticiteit en vakmanschap, met als doel een herkenbaar merkgevoel en onderscheidende beleving te bieden. Nubikk levert meer dan alleen schoenen; ze leveren een complete merkervaring.
De oplossing
Om de merkbeleving van Nubikk daadwerkelijk te verankeren, begonnen we (zoals altijd) bij de merkwaarden als fundament. Hieruit ontwikkelden we formats: elk koppelde een specifiek gevoel aan een contentpilaar – zoals de nieuwste collectie – en werd afgestemd op een laag uit de Gen Z-funnel, bijvoorbeeld 'inspiration'. De formats waren gebaseerd op bewezen TikTok-concepten. Dit resulteerde in formats die aansloegen bij het publiek én het merkgevoel op de juiste manier overbrachten.
What led to these format(s)
Brand value
Surprise with ease
Hieromheen is het format gebouwd
In dit format daagden we mensen uit hun huidige schoenen te ruilen voor een nieuw paar Nubikk's. Deze directe interactie moest zorgen voor een verwarmende merkbeleving en onverwachte voldoening.
Het team beschikt over uitgebreide kennis van het platform en weet alle ins en outs van hoe je impactvolle content creëert. Dankzij hun expertise hebben ze ons geholpen om goed presterende content te ontwikkelen die perfect aansluit bij onze brand pillars. Kortom, een professionele en fijne partner om mee te werken
Leontine Jeuken - van der kaaden
Nubikk
Fun fact
Na een viral video was de voorraad van Eve Lynn uitverkocht.
You are ready to stay ahead
Benieuwd wat TikTok voor jouw merk kan betekenen? Laat je gegevens achter en we plannen een (vrijblijvende) brainstormsessie in.