ClickTok - Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Background gradientBackground gradient

1. Definities

1.1. Opdrachtnemer: ClickTok ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 7787226.
1.2. Opdrachtgever: de partij die Diensten afneemt van Opdrachtnemer.
1.3. Diensten: de diensten of werkzaamheden die door Opdrachtnemer ten behoeve van Opdrachtgever worden uitgevoerd.
1.4. Overeenkomst: de Overeenkomst waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn.

2. Aanbiedingen en offertes

2.1.

Ieder door Opdrachtnemer gedaan aanbod of uitgebrachte offerte is vrijblijvend en kan door Opdrachtnemer te allen tijde worden herroepen. Dit geldt ook indien in het aanbod of de offerte een termijn van aanvaarding is opgenomen.

2.2.

Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor de totstandkoming en uitvoering van de Overeenkomst, tijdig aan Opdrachtnemer worden verstrekt. Indien het aanbod of de offerte van Opdrachtnemer is gebaseerd op door Opdrachtgever verstrekte informatie, staat Opdrachtgever in voor de juistheid en volledigheid van deze informatie.

2.3.

Afbeeldingen, tekeningen, maten, gewichten, etc. van de Diensten, welke door Opdrachtnemer worden versterkt in kader van een aanbieding of offerte, zijn niet bindend en beogen alleen een algemeen beeld te geven van de aangeboden Diensten.

3. Totstandkoming van de Overeenkomst

De Overeenkomst tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever komt in ieder geval tot stand op het moment waarop:

a.

Opdrachtgever het aanbod of de offerte van Opdrachtnemer mondeling, schriftelijk of per e-mail heeft aanvaard; of,

b.

Opdrachtnemer het verzoek of de opdracht van Opdrachtgever mondeling, schriftelijk of per e-mail heeft aanvaard; of,

c.

Opdrachtnemer met medeweten van Opdrachtgever een aanvang heeft gemaakt met de uitvoering van de Diensten en Opdrachtgever hiertegen geen bezwaar heeft gemaakt.

4. Toepasselijkheid algemene voorwaarden

4.1.

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en offertes van Opdrachtnemer en op alle overeenkomsten die tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever tot stand zijn gekomen. De toepasselijkheid van algemene (inkoop)voorwaarden van Opdrachtgever wordt nadrukkelijk van de hand gewezen.

4.2.

Indien een of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing.

5. Uitvoering van de Diensten

5.1.

Tenzij schriftelijk anders is overeengekomen met Opdrachtgever, gaat Opdrachtnemer geen resultaatverplichting aan, maar een inspanningsverplichting om de overeengekomen Diensten zorgvuldig en bekwaam uit te voeren.

5.2.

Opdrachtgever zal aan Opdrachtnemer alle informatie doen toekomen waar Opdrachtnemer om heeft gevraagd, of waarvan Opdrachtgever in redelijkheid moet begrijpen dat Opdrachtnemer deze nodig heeft voor een juiste uitvoering van de Diensten. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan Opdrachtnemer ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Stelt Opdrachtgever niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Opdrachtnemer verlangde informatie beschikbaar en loopt de uitvoering van de werkzaamheden hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en een eventuele extra vergoeding voor de Diensten voor rekening van Opdrachtgever.

5.3.

Opdrachtnemer zal bij de uitvoering van de Diensten uitsluitend personen inzetten die voldoende deskundig zijn en over de juiste kwalificaties beschikken, ongeacht of deze personen in dienstbetrekking zijn bij Opdrachtnemer of door Opdrachtnemer worden ingehuurd of ingeleend.

5.4.

Opdrachtnemer heeft het recht om de verplichtingen uit de Overeenkomst op te schorten indien Opdrachtgever in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verbintenis, te late betaling van de facturen daaronder begrepen. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, uit welke hoofde dan ook, als gevolg van het opschorten van zijn Diensten.

5.5.

Elke levering van content omvat standaard twee (2) revisierondes, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Meer revisierondes worden als meerwerk aangemerkt en tegen een uurtarief van €100,- exclusief btw gefactureerd.

5.6.

Indien Opdrachtgever verzuimt om noodzakelijke input, goedkeuring of toegang te verlenen binnen redelijke termijn, is Opdrachtnemer gerechtigd haar werkzaamheden op te schorten zonder aansprakelijk te zijn voor vertraging of schade. De betalingsverplichting van Opdrachtgever blijft in dat geval ongewijzigd.

6. Prijs en betaling

6.1.

In de door partijen overeengekomen vergoeding voor de Diensten zijn alle kosten van Opdrachtnemer begrepen, tenzij anders overeengekomen. Alle door Opdrachtnemer in zijn offerte of factuur genoemde bedragen zijn exclusief btw en eventuele andere overheidsheffingen.

6.2.

Opdrachtnemer zal geen meerkosten bij Opdrachtgever in rekening brengen indien de wijziging van of aanvulling op de Diensten het gevolg is van omstandigheden die aan Opdrachtnemer kunnen worden toegerekend.

6.3.

De bij aanvang van de uitvoering van de Diensten overeengekomen prijzen of uurlonen zijn gebaseerd op het op dat moment bestaande prijspeil. Opdrachtnemer heeft het recht de met Opdrachtgever overeengekomen vergoedingen jaarlijks per 1 januari aan te passen.

6.4.

Betaling van facturen van Opdrachtnemer dient te geschieden binnen veertien (14) dagen na de factuurdatum, op de wijze en in de valuta zoals vermeld op de factuur, tenzij door partijen uitdrukkelijk een andere betaaltermijn of wijze van betaling is overeengekomen. Opdrachtgever doet afstand van zijn recht om een vordering op Opdrachtnemer te verrekenen met de facturen van de Opdrachtnemer of zijn betalingsverplichting jegens Opdrachtnemer om die reden op te schorten.

6.5.

Bezwaren tegen een factuur van Opdrachtnemer dienen binnen veertien (14) dagen na ontvangst door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer gemeld te worden. Een gedeeltelijke betwisting van de factuur schort de betalingsverplichting van Opdrachtgever ten aanzien van het onbetwiste gedeelte niet op.

6.6.

Indien Opdrachtgever in gebreke blijft met betaling binnen de overeengekomen betaaltermijn, is hij van rechtswege in verzuim. Opdrachtgever is over de periode dat hij in verzuim is een rente verschuldigd, welke gelijk is aan de op dat moment geldende wettelijke handelsrente. Alle kosten die gepaard gaan met gerechtelijke of buitengerechtelijke invordering komen voor rekening van Opdrachtgever, hieronder vallen uitdrukkelijk de werkelijk gemaakte kosten van Opdrachtnemer voor een raadsman of raadsvrouw. Onverminderd het voorgaande heeft Opdrachtnemer het recht om de Diensten op te schorten totdat de openstaande vergoeding alsnog is voldaan.

6.7.

Door Opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter voldoening van in de eerste plaats alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt Opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

6.8.

Indien en voor zover Opdrachtgever met de betaling in gebreke is, alsmede in geval van de wettelijke schuldsanering natuurlijke persoon, faillissement, aanvrage van surséance van betaling en stillegging of liquidatie van zijn onderneming, is al hetgeen Opdrachtnemer van Opdrachtgever te vorderen heeft onmiddellijk opeisbaar.

6.9.

Opdrachtnemer is gerechtigd alle opeisbare vorderingen van Opdrachtgever op Opdrachtnemer te verrekenen met alle op geld waardeerbare vorderingen op Opdrachtgever van Opdrachtnemer.

6.10.

Indien Opdrachtgever meerdere Diensten afneemt, gelden deze algemene voorwaarden voor elk afzonderlijk onderdeel. Een vermeende tekortkoming binnen één onderdeel van de Overeenkomst geeft Opdrachtgever geen recht op opschorting of weigering van betaling van andere onderdelen.

7. Geheimhouding

7.1.

Ieder der partijen zal vertrouwelijke informatie van de anderen partij met strikte vertrouwelijkheid behandelen. Partijen komen overeen dat zij:

a.

geen vertrouwelijke informatie voor een ander doel dan voor het doel waarvoor de vertrouwelijke informatie verstrekt is te zullen aanwenden; en

b.

vertrouwelijke informatie als strikt geheim zullen behandelen en deze niet openbaar zullen maken of onthullen aan derden, daaronder begrepen andere klanten van Opdrachtnemer, concurrenten van Opdrachtgever, het publiek of de pers.

7.2.

Ieder der partijen zal slechts vertrouwelijke informatie verstrekken aan haar directeuren, personeel, gelieerde maatschappijen, advocaten, onderaannemers, tussenpersonen, hulppersonen en/of accountants, indien hij van oordeel is dat deze dienen te beschikken over de vertrouwelijke informatie teneinde hun werkzaamheden voortvloeiend uit of verband houdende met de Overeenkomst te kunnen uitvoeren. Een partij zal de in dit artikel genoemde personen voorafgaand aan de ter beschikkingstelling van vertrouwelijke informatie nadrukkelijk over het vertrouwelijke karakter informeren en hen een gelijke geheimhoudingsverplichting opleggen als geldt voor die partij zelf.

7.3.

Onverminderd de verplichtingen uit hoofde van dit artikel 7 is het ieder der partijen toegestaan vertrouwelijke informatie openbaar te maken, c.q. te onthullen, indien deze partij daartoe op grond van een rechterlijk bevel of wettelijke verplichting gehouden is, mits:

a.

bij de onthulling de belangen van de partij, aan wie de vertrouwelijke informatie toebehoort, voldoende beschermd worden overeenkomstig de Overeenkomst; en

b.

de onthullende partij de andere partij dusdanig tijdig op de hoogte heeft gebracht van deze verplichte onthulling dat de andere partij voldoende tijd heeft om een dergelijke onthulling bij de bevoegde instantie aan te vechten, mits een dergelijke melding is toegestaan.

7.4.

Ieder der partijen zal op schriftelijk verzoek van de andere partij en in ieder geval bij beëindiging van de werkzaamheden of de Overeenkomst, om welke reden dan ook, alle vertrouwelijke informatie, die zij van de andere partij onder zich heeft retourneren en/of vernietigen, zonder daarvan een kopie in enigerlei vorm of op enigerlei gegevensdrager achter te houden, voor zover er geen wettelijke bewaartermijnen van toepassing zijn.

8. Privacy

Indien in het kader van uitvoering van de Diensten persoonsgegevens worden verwerkt door Opdrachtgever of Opdrachtnemer zullen partijen de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en aanverwante wet- en regelgeving in acht nemen.

9. Intellectuele eigendomsrechten

9.1.

De totstandkoming van de Overeenkomst of de uitvoering van de Diensten zal geen invloed hebben op de intellectuele eigendomsrechten van een partij en houdt geen overdracht in van intellectuele eigendomsrechten aan de andere partij, noch worden aan een partij gebruiksrechten (licenties) verleend, tenzij partijen uitdrukkelijk anders overeenkomen.

9.2.

Opdrachtnemer blijft eigendom van de in het kader van de Diensten vervaardigde video content en al het bijbehorend materiaal, in de breedste zin des woords. Opdrachtgever heeft enkel het gebruiksrecht. Opdrachtnemer behoudt tevens de auteursrechten betreffende de vervaardigde video content, eventuele bijbehorende software en eventuele bijbehorende reels. Door Opdrachtnemer vervaardigde video content mag door Opdrachtgever nimmer op een ander platform dan TikTok worden gebruikt, dan na schriftelijke toestemming en betaling aan Opdrachtnemer van een vergoeding. De hoogte van de vergoeding wordt door Opdrachtnemer bepaald.

9.3.

Het is Opdrachtgever niet toegestaan gebruik te maken van het logo en handelsmerken van Opdrachtnemer, tenzij Opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijke toestemming daarvoor heeft gegeven.

9.4.

Indien Opdrachtgever zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Opdrachtnemer:

a)

de door Opdrachtnemer vervaardigde content gebruikt op andere platformen dan uitdrukkelijk overeengekomen (bijvoorbeeld YouTube, Instagram, of Out-of-Home),

b)

de content gebruikt na afloop van de overeengekomen licentieperiode,

c)

de content inzet voor andere doeleinden dan afgesproken (zoals paid advertising, hergebruik in andere campagnes, mashups of bewerkingen),

dan is Opdrachtgever per overtreding een direct opeisbare boete verschuldigd van €5.000,- exclusief btw, en €500,- per dag zolang de overtreding voortduurt, met een maximum van €20.000,- per overtreding.

Deze boete komt niet in de plaats van, maar naast het recht van Opdrachtnemer om volledige schadevergoeding te vorderen op grond van de wet, waaronder begrepen eventuele inkomsten- of reputatieschade. Opdrachtnemer is gerechtigd om gebruik van de betreffende content te (laten) staken of te blokkeren, totdat volledige betaling en/of vergoeding heeft plaatsgevonden.

10. Duur

10.1.

In de Overeenkomst staat de duur voor de Overeenkomst opgenomen. Tussentijdse opzegging of beëindiging van de Overeenkomst is alleen mogelijk indien dit expliciet in de Overeenkomst of deze algemene voorwaarden is bepaald.

10.2.

Indien partijen binnen de looptijd van de Overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde Diensten een termijn zijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van deze termijn moet Opdrachtgever Opdrachtnemer schriftelijk in gebreke stellen, waarbij aan Opdrachtnemer een redelijke termijn zal worden gegund om de werkzaamheden alsnog te voltooien.

10.3.

De Overeenkomst tussen partijen kan door elk van partijen met onmiddellijke ingang en zonder dat rechterlijke tussenkomst is vereist, bij aangetekende brief worden ontbonden indien de andere partij één of meer van de bepalingen uit de Overeenkomst, niet nakomt, ondanks een schriftelijke sommatie waarbij een redelijke termijn is gesteld aan de andere partij om alsnog na te komen.

10.4.

Door het enkele intreden van één of meer van de hieronder opgesomde omstandigheden is een partij in gebreke en heeft de andere partij het recht de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk en met onmiddellijke ingang tussentijds te beëindigen, onverminderd de overige wettelijke rechten die aan de andere partij toekomen:

a.

een partij staakt, ontbindt of liquideert haar bedrijf geheel of voor een belangrijk deel;

b.

een partij verzoekt of verkrijgt (voorlopige) surseance van betaling;

c.

een partij wordt in staat van faillissement verklaard;

10.5.

Opdrachtnemer is gerechtigd de overeenkomst per direct te beëindigen of werkzaamheden op te schorten indien Opdrachtgever campagnes aanstuurt die naar de mening van Opdrachtnemer in strijd zijn met geldende wet- en regelgeving, richtlijnen van platformen of een risico vormen voor de reputatie van Opdrachtnemer of haar andere opdrachtgevers.

11. Uitbesteding aan derden

11.1.

Opdrachtnemer is gerechtigd de Diensten uit te besteden aan een onderaannemer, of tijdelijk gebruik te maken van gekwalificeerd personeel van derden zoals uitzendkrachten, indien dat noodzakelijk is om aan zijn verplichtingen te voldoen.

11.2.

Indien Opdrachtnemer bij de uitvoering van de Diensten gebruik maakt van derden of onderaannemers blijft Opdrachtnemer verantwoordelijk voor die keuze en voor de werkzaamheden van deze derden en/of hun medewerkers. De door deze derden verleende Diensten zijn ook onderworpen aan de service levels, zoals eventueel tussen partijen overeengekomen.

12. Aansprakelijkheid

12.1.

Opdrachtnemer is tegenover Opdrachtgever slechts aansprakelijk voor directe schade ten gevolge van een ernstige toerekenbare tekortkoming in de uitvoering van de Overeenkomst zijdens Opdrachtnemer.

12.2.

De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer onder deze Overeenkomst is beperkt tot het bedrag dat in voorkomend geval door de beroeps- en of bedrijfsaansprakelijkheidsverzekeraar van Opdrachtnemer wordt uitgekeerd. Indien de verzekering geen dekking biedt of de verzekeraar om andere redenen niet tot uitkering overgaat is de aansprakelijkheid van Opdrachtnemer beperkt tot maximaal het bedrag van de vergoeding die Opdrachtgever over een periode van drie (3) maanden verschuldigd is aan Opdrachtnemer.

12.3.

De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor indirecte of gevolgschade is uitgesloten. Onder indirecte schade en gevolgschade wordt in ieder geval verstaan, doch niet uitsluitend: gederfde omzet, gederfde winst, gemiste besparingen, afbreuk aan goodwill en reputatieschade of vergelijkbare verliezen hoe dan ook ontstaan, arbeidskosten, stilstand schat en schade door bedrijfsstagnatie, productieschade, rente en (gerechtelijke) kosten voor derden en boetes geleden door Opdrachtgever, diens ondergeschikten en tewerkgestelde personen, ongeacht hoe deze schade is genaamd (direct, indirect, gevolgschade).

12.4.

Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor eventuele aanspraken van derden indien zij onbewust of onbedoeld zichtbaar in beeld zijn gekomen in video content, dan wel anderszins in door Opdrachtnemer vervaardigde Tiktok content namens Opdrachtgever.

12.5.

Geen van de in deze algemene voorwaarden vermelde aansprakelijkheidsbeperkingen is van toepassing in geval van opzet of grove schuld van een partij of personeel van een partij of in geval van overlijden of lichamelijk letsel.

12.6.

Opdrachtgever is verplicht klachten over de Diensten direct te melden aan Opdrachtnemer. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Opdrachtnemer in staat is hierop adequaat te reageren. Elk recht op schadevergoeding vervalt in elk geval zes (6) maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit.

12.7.

Indien de Diensten van Opdrachtnemer onderdeel zijn van een bredere marketingcampagne waarin ook andere dienstverleners of kanalen betrokken zijn, is Opdrachtnemer uitsluitend verantwoordelijk voor haar eigen Diensten en niet aansprakelijk voor het functioneren of de resultaten van andere onderdelen van de campagne.

13. Overmacht

13.1.

Opdrachtnemer is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting jegens Opdrachtgever indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvatting voor zijn rekening komt.

13.2.

Onder oorzaken die Opdrachtnemer niet kunnen worden toegerekend worden onder andere begrepen: brand, waterschade, bijzondere weersomstandigheden, rampen, oorlog en oorlogsdreiging, uitbraak van ziekten, overheidsmaatregelen, oproer, molest, stakingen, uitsluitingen, stiptheidsacties, defecten aan machines of installaties, onderbreking, stagnatie in de aanvoer van of rantsoenering van grond-, hulp- en brandstoffen.

13.3.

Indien een partij als gevolg van overmacht zijn verplichtingen geheel of gedeeltelijk niet kan nakomen, dient die partij de andere partij hiervan onverwijld melding te doen. Indien Opdrachtnemer een beroep doet op overmacht zal Opdrachtnemer onmiddellijk aan Opdrachtgever een herstelplan overhandigen om de gevolgen van de overmachtssituatie zo spoedig mogelijk op te lossen of te beperken.

13.4.

Opdrachtnemer kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de Overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de Overeenkomst schriftelijk te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij.

13.5.

Indien een platform waarop de Diensten zijn gebaseerd (zoals TikTok) ophoudt te bestaan of technisch structureel onbruikbaar wordt, geldt dit als overmacht. Opdrachtnemer is in dat geval gerechtigd de Diensten op te schorten of, indien mogelijk, in aangepaste vorm voort te zetten zonder enige aansprakelijkheid.

14. Diversen

14.1.

De uitvoering van de Diensten of de inhoud van de Overeenkomst tussen partijen zal niet worden beschouwd als het bestaan of doen ontstaan van een agentschap of joint venture tussen beide partijen. Het is geen der partijen toegestaan om enige verplichting (mede) namens de andere partij aan te gaan, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

14.2.

Het is partijen niet toegestaan de rechten en verplichtingen uit een tussen hen bestaande Overeenkomst over te dragen of te verpanden, zonder voorgaande schriftelijke toestemming van de andere partij.

14.3.

Ingeval een opdracht aan Opdrachtnemer wordt verstrekt door meer dan één persoon, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de bedragen die uit hoofde van die opdracht aan Opdrachtnemer verschuldigd zijn ter zake van de Diensten.

15. Toepasselijk recht/geschillen

15.1.

Alle rechtsverhoudingen tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, worden beheerst door Nederlands recht.

15.2.

De rechter binnen het arrondissement waar Opdrachtnemer is gevestigd is bij uitsluiting bevoegd van geschillen tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer kennis te nemen, tenzij bepalingen van dwingend recht anders voorschrijven.